NIZAR LILIN AKUI, PAS GAGAL DALAM ISU MURTAD!!!


Uik!!! Lain maca je bunyi Si Nizar Lilin ni bercakap? Macam dia nak salahkan PAS je dalam isu murtad ni. Tak pe, korang baca luahan hati Anak Seberang ni dulu.
Kepala hotak lu lah Nizar. Semua hang nak salahkan gomen. Hang pegang lilin dah boleh jatuh murtad tu awat tak salahkan gomen pulak? 
Bagi AS Nizar lambai tak payah lah asyik nak salahkan kerajaan. Tuhan dah sempurnakan agama islam sebagai agama syumul.Tuhan dah kurniakn semua insan dengan akal yang sempurna. 
Isu murtad bukan salah kerajaan.Tetapi salah org yg murtad sendiri.Sama saja jadi macam zaman Abu Bakar.Ramai yg murtad. Siap ada nabi palsu. Kita jadikan panduan zaman tu. 
Abu Bakar lantik Khalid Saifullah.Perangi nabi palsu. apa kata PKR ,Pas dan Umno.gabung tenaga.Perangi org Murtad!ada berani ka? 
Tolak bab parti politik.fikirkan agama islam! - Anak Seberang
Kerajaan digesa melaksanakan prinsip Islam sebenarnya untuk mengatasi isu murtad di negara ini. 
Timbalan Pesuruhjaya I Pas Perak, Datuk Seri Ir Mohamad Nizar Jamaludin berkata, umat Islam semakin terdedah dengan isu murtad kerana berpunca daripada kerajaan yang memerintah tidak mengamalkan prinsip Islam sebenar. 
Menurutnya, semakin ramai orang Islam mencari konsep Islam sebenar tetapi tidak menemuinya menyebabkan mereka mula tersesat hingga berlaku murtad. 
“Semua ini akan berterusan disebabkan oleh dasar yang dilaksanakan oleh pemerintah tidak berbalik kepada pegangan Islam sebenar,” katanya kepada Sinar Harian, semalam. 
Beliau berkata demikian sebagai mengulas tindakan Kerajaan Negeri Selangor yang menubuhkan Unit Selamat Akidah sebagai platform menerima aduan dan permohonan bantuan daripada umat Islam di negeri itu. 
Kata Nizar, tidak ada gunanya jika pihak-pihak berkenaan termasuk Jabatan Agama Islam menubuhkan unit seumpama itu jika kerajaan tidak mengamalkan prinsip Islam sebenar.sh
Hah!!! Cuba korang perhatikan betul - betul kenyataan Si Nizar Lilin dalam Sinar harian tu. Tak nampak macam dia nak menyalahkan PAS ke dalam isu murtad ni?

Bukan ke dulu Si Mat Gelap, Idris Ahmad kata PAS tetap istiqomah dalam menentang isu murtad ni di Malaysia sejak dulu lagi.

Jika benar PAS begitu konsisten dalam menanganinya, kenapa perkara tersebut masih tidak dapat dibendung sehingga ke hari ini?

Apa yang PAS dah buat selama ini untuk membantu Kerajaan membasmi agenda memurtadkan umat Islam di Negara ini sejak dari dulu?

Ada tak diorang buat apa - apa selain daripada menunding jari dan menyalahkan orang itu ini serta berpeluk tubuh sahaja?

Nampak sangat yang puak - puak Parti Angguk Saja ni memang pandai bercakap. Tapi bila bab nak melaksanakan satu - satu perkara, tak terbuat pulak dek diorang.

Lepas tu ada hati nak menyalahkan orang lain pulak. Tak sedar diri betul. Nama je nak memperjuangkan Islam, tapi ternyata HamPAS belaka!!!

No comments:

Post a Comment

Followers