KARPAL WHILCAR PUN 'PANAS' DENGAN MAT SABUN???


Ai!!! Lain macam Si Karpal Whilchar ni. Kenapa dia tiba - tiba pulak nak balun Si Mat Syabun tu? Apa yang dia tak puas hati sangat?

Bukan ke DAPigs memang merupakan serpihan daripada Parti Komunis Malaya dulu? Jadi, wayang apa yang Si Karpal ni nak tunjukkan sebenarnya?

KUALA LUMPUR 29 Ogos — Pengerusi DAP, Karpal Singh hari ini berkata 25 anggota polis yang mempertahankan balai polis Bukit Kepong pada 1950, Datuk Onn Jaafar dan Tunku Abdul Rahman adalah pejuang kemerdekaan sebenar dan perkara itu tidak boleh dipertikaikan.
Karpal yang juga anggota Parlimen Bukit Gelugor berkata ia mesti diterima sebagai dokumen sejarah bahawa serangan pengganas komunis ke atas balai polis Bukit Kepong berjaya dipatahkan oleh 25 anggota polis dan anggota keluarga mereka yang berjaya mempertahankan balai itu.
"Mereka wajar diberikan pujian oleh semua pihak, bagi keberanian dan pengorbanan mereka. Adalah salah untuk mengatakan bahawa mereka ialah pegawai British sebagaimana dikatakan oleh (Timbalan Presiden Pas) Mohamad (Sabu) seperti didakwa. Mereka adalah pejuang kemerdekaan sebenar," katanya.
Dalam satu kenyataan di sini, Karpal berkata, kenyataan yang didakwa itu, bahawa pengganas komunis yang menyerang balai polis Bukit Kepong pada 1950 adalah hero sebenar negara dan bahawa Datuk Onn Jaafar dan Tunku Abdul Rahman tidak layak dianggap pejuang kemerdekaan kerana mereka adalah pegawai British, bukan sahaja tidak benar tetapi juga tidak bijak dan tidak sepatutnya dikeluarkan. - BERNAMA
Mungkin kenyataan ni dikeluarkan sebab Si Karpal tu bengkak dengan Mat Syabun ni kot. Maklum la, Mat Syabun ni kan anjing Si Biawak Guan Eng.

Jadi, mungkin dia dengki sebab dia tak de anjing yang macam Si Mat Syabun ni dimana dia sanggup buat apa sahaja untuk tuannya.

Termasuk la membelot, mengkhianat dan menghina anggota - angota keselamatan yang terkorban dalam tragedi Bukit Kepong tu.

Kalau boleh, dia pun nak la jugak anjing yang macam ni. Lagi pun, dia Pengerusi. Mana boleh kalah dengan Setiausaha!!!

No comments:

Post a Comment

Followers