BAYANGKAN JIKA KITA DALAM KEADAAN SEBEGINI!!!



Video diatas merupakan gambaran yang sebenar di Hospital Darul Shifa yang mana disini pelarian yang berada di Mogadishu ditempatkan dalam menerima bantuan dari pasukan Sukarelawan Malaysia. 

Hari ini kami akan ke Kem pelarian terbesar di Mogadishu iaitu kira kira 30 ribu pelarian ditempatkan disitu. Laporan lanjut akan Gomo susuli. 

Jadikan video diatas satu kesedaran buat kita rakyat Malaysia yang menyambut kemerdekaan ke 54 hari ini. Hanya 3 tahun jarak memisahkan Kemerdekaan kita dan Somalia namun itulah yang berlaku di Somalia negara bergolak akibat perang saudara kerana kuasa politik yang menjadi rebutan. 

Psssttt....memang menghibakan buat kami para sukarelawan semua....
Ps: Malangnya, di Negara Malaysia ni, masih ada lagi petualang - petualang yang tak tahu menghargai jasa serta pengorbanan mereka yang terdahulu.

Mereka masih lagi dilihat bernafsu serakah untuk merampas kuasa sehingga sanggup menghina para pejuang dan anggota keselamatan yang telah terkorban.

Bertambah malang apabila pemimpin tu KONONnya nak memperjuangkan agama Islam. Adakah pemimpin seperti ini yang kita nak bangga - banggakan? Korang fikir la sendiri!!!

No comments:

Post a Comment

Followers