AL - KISAH 'PEMERAM' PAS MESIR!!! - Bhg 1

Presiden PEMERAM PAS Mesir
Ini kisah yang Semut nyatakan sebelum ni. Sumber maklumat ni dibekalkan oleh sahabat - sahabat Semut yang baru pulang dari sana.

Dari sumber yang disampaikan oleh mereka, soal keselamatan serta keadaan di Mesir tidak banyak yang berubah. Tak de sebarang kekecohan yang berlaku.

Cuma, Negara Mesir sekarang ni tidak mempunyai undang - undang khusus. Malah pihak anggota Keselamatan lansung dilihat tidak berkuasa. Terutama sekali pihak Polis.

Walau pun sesi Revolusi Mesir sudah berakhir dan keadaan kembali tenang, tetapi keadaan Pelajar kita di sana masih dalam keadaan yang membimbangkan.

Nak pulak kalau kebanyakkan dari mereka ni merupakan penyokong tegar puak - puak Pakatan Pembangkang tu. Lagi la punahnya.

Jika di Malaysia, kita ada GAMIS. Maka di Mesir, ada jugak kader yang menggelarkan diri mereka sebagai 'PEMERAM'. Apa yang diperam, Semut pun tak pasti.

PEMERAM ni terdiri daripada para pelajar di Mesir yang datang dari pelbagai Negeri dan semuanya anak - anak kelahiran Malaysia.

Tugas PEMERAM ni diantara lain ialah menyebarkan propaganda subversif puak - puak Pembangkang dikalangan Pelajar Malaysia.

Dalam ertikata mudahnya, PEMERAM ni kira Pro Pembangkang la. Apa yang dibuat oleh pihak Kerajaan melalui Kedutaan, semuanya mendapat bantahan.

Diorang ni tak kira siapa. Semua orang nak dilanggarnya. Sampaikan Duta Malaysia di Mesri pun tak dihormati oleh golongan PEMERAM ni.

PEMERAM ni dianggotai oleh pelajar - pelajar senior yang memang dah lama bertapak di Mesir dan kebanyakkannya mengambil jurusan Islam.

Kalau nak cari pelajar Malaysia yang ambik jurusan Medic dalam PEMERAM ni, memang susah sikit. Maka disebabkan itu la diorang ni agak dengki dengan geng - geng Medic ni.

Yang banyak menimbulkan masalah di Mesir ni kebanyakkannya datang dari puak - puak PEMERAM ni la. Sampaikan Sheikhul Azhar sendiri pun mengharamkan PEMERAM ni.

Diulangi, Sheikhul Azhar sendiri yang MENGHARAMKAN Pertubuhan PEMERAM ni.

Ingatkan ANAK je haram. Rupanya diorang pun ada geng jugak. Pertubuhan ni diharamkan oleh Sheikhul Azhar sebab fatwa mengkafirkan sesama Islam.

Macam pernah dengarkan fatwa tu? Inilah budaya yang diterapkan oleh puak - puak 'tu' ke dalam diri para Pelajar kita di Mesir sebenarnya.

Bukan setakat dalam Malaysia je diorang buat hal. Di Negara orang pun sama je. Maka persoalannya, adakah ini caranya mereka memperjuangkan Islam yang tulen?

Tak heran la kalau di Malaysia ni, diorang setakat cakap je nak perjuangkan Islam. Tapi hakikatnya, habuk pun tarak!!! Cakap je pandai tapi buat kerja, HARAM JADAH belaka!!!

Bersambung...

No comments:

Post a Comment

Followers