AL - KISAH 'PEMERAM' PAS MESIR!!! - Bhg 3

Antara Aktiviti PEMERAM PAS Di Mesir
Tinggal lagi beberapa artikel untuk Semut dedahkan mengenai PEMERAM PAS di Mesir termasuk yang ini. 

Bukan apa. Supaya kita semua tau gerakan puak Pakatan Haramjadah tu di luar Negara je sebenarnya. Supaya kita ingat. Musuh kita bukan orang lain tetapi sesama kita jugak.

Dari sumber yang Semut dapat baru - baru ni, kebanyakan Pelajar Malaysia yang mengikuti pengajian Islam di Mesir merupakan pelajar tajaan sendiri.

Rasanya tu semua orang tahu berdasarkan Ops Piramid yang digerakkan tak berapa lama dulu. Maknanya, segala perbelanjaan mereka ditanggung sendiri oleh ibu bapa.

Tapi, korang tau tak yang budak - budak Malaysia ni kebanyakkannya GAGAL dalam Peperiksaan mereka di Universiti Al - Azhar tu?

Sebanyak 32% daripada keseluruhan pelajar jurusan Islam ni GAGAL dalam peperiksaan mereka. Kalau gagal, diorang kena ulang semula.


Bila ulang semula, maka secara tak lansung diorang juga turut menghabiskan duit mak bapak diorang sendiri. Ada jugak pelajar yang SENGAJA GAGAL sebab nak tinggal lama di Mesir.

Cuba korang bayangkan. Berapa banyak duit keluarga yang mereka habiskan setahun jika duduk di Negara orang? Sebulan RM500. Setahun?

Bukan setakat diorang mengabiskan duit mak bapak. Malah diorang jugak turut menyusahkan orang lain yang layak untuk masuk Universiti tertua didunia ni.

Statistik menunjukkan pengurangan dalam pendaftaran Pelajar baru dari Malaysia ke Universiti Al - Azhar ni.

Dan pihak Universiti sendiri yang telah menghadkan kemasukan baru ni. Diorang pun dah bosan asyik mengajar orang yang sama je setiap tahun kot.

Ni kerja sapa semuanya ni? Semuanya kerja PEMERAM tu la sebab kebanyakkan mereka yang mengambil jurusan Islam dan 19% berasal dari Kelantan.

Ada dikalangan mereka yang tinggal di Mesir lebih dari 10 tahun, tapi masih GAGAL dalam peperiksaan yang diduduki setiap tahun.

Bukan setakat tu je. Bahasa Arab pun ada yang tak reti lagi. Belajar menda kejadahnya kalau macam tu? Buat mengabihkan masa je.

Jadi, persoalannya, adakah ini yang sebenarnya dianjurkan oleh Islam? Menghabiskan masa dengan buat benda - benda tak tentu arah dan mengabaikan pengajian ilmu?

Tak heran la kenapa pemimpin PAS yang ada di Malaysia ni kurang bercakap hal agama. Malah budak - budak dia pun tak habis mengaji lagi. Pun ada hati nak mengajar orang? Ceit!!! Pigidah!!!

No comments:

Post a Comment

Followers