NURUL IZZAH, TENGOK BAYANG PUN TAKUT???


Semut pelik jugak bila baca tajuk artikel dalam blog Apa Kecoh - Kecoh semalam. Tajuk dia berbunyi, NURUL IZZAH KECUT TELUR TENGOK BAYANG RAJA NONG CHIK.

Apa yang peliknya ialah, sejak bila pulak Si Nurul Izzah tu ada telur? Dia kan perempuan? Jadi dia nak kecut apa pulak?

Hakikatnya, dia memang tak boleh lansung tengok bayang Datuk Seri Raja Nong Chik ni. Kalau boleh, semua benda dia nak pertikannya. Meh baca apa yang ditulis dek blog tersebut:

Semalam aku terbaca laporan media yang paling lawak dalam dunia di MalaysiaKini & Malaysian Insider.  Tian Chua dan Fahmi Fadzil, Setiausaha Politik Nurul Izzah merengek kerana Dato Raja Nong Chik banyak buat program untuk rakyat di Lembah Pantai.
Hai, biasanya orang komplen pasal pemimpin lupakan rakyat, asyik makan angin je sampai kebajikan rakyat diabaikan. Tapi orang kuat Nurul Izzah boleh pula merengek pasal kebajikan penghuni Lembah Pantai diutamakan?  Inilah bukti paling kukuh Nurul Izzah sebenarnya dah kecut telur tengok bayang Dato Raja Nong Chik.
Selama dia jadi Ahli Parlimen, dia lebih banyak goyang kaki dan ambil kredit dari usaha UMNO dan Kerajaan untuk membela nasib penduduk Lembah Pantai. Jadi sekarang ni, bila tembelang dia dah pecah, tak duduk diamlah jadinya sebab punggung dah panas.
Selain itu pulak, Datuk Raja Nong Chik bakal membina semula rumah pangsapuri di Kampung Kerinchi berhampiran kawasan Parlimen Lembah Pantai.

Jadi memang tak pelik la kalau Si Nurul Izzah serta geng - geng dia tu menyirap bila tengok Raja Nong Chik ni buat kerja.

Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata, kejayaan pembangunan semula tersebut amat penting kerana masih banyak lagi kawasan usang di Kuala Lumpur yang perlu dibangunkan.
Namun, beliau terkejut kerana masih terdapat segelintir pihak yang menaruh syak wasangka serta tidak percaya projek tersebut akan berjaya menyebabkan mereka berkeras tidak mahu berpindah.
"Sudah kira-kira setahun kerajaan berusaha tetapi masih ada golongan yang seolah-olah menuduh kerajaan mahu mempermainkan penduduk. Malah ada yang tidak bersetuju kerana dikatakan akan ditipu.
"Kita ingin memastikan supaya penduduk mendapat nikmat dari pembangunan negara di masa depan iaitu daripada rumah mereka yang kini mempunyai nilai antara RM40,000 ke RM50,000 akan naik sehingga lebih dari RM200,000," katanya.
Itu satu perkara yang Semut pelik dengan puak - puak Pakatan ni. Diorang kata pihak Kerajaan ni tak tau buat kerja dan menjaga rakyat.

Tapi bila ada aduan mengenai jalan rosak, longkang tersumbat, rumah uzur dan sebagainya, diorang mintak Kerajaan jugak yang selesaikan.

Kenapa diorang tak selesaikan sendiri semua masalah tu? Sebab diorang tak reti buat kerja. Semuanya nak mengharapkan orang lain. Yang diorang tau, menipu je kerjanya!!!

No comments:

Post a Comment

Followers