BOB LOKMAN, DAH LA SOMBONG, BODOH PULAK TU!!!


Haduhai!!! Apa la nak jadi dengan 'Ustaz' yang ditauliahkan oleh puak - puak Parti Angguk Saja ni ye? Dah la dia pun baru mengaku baru masuk Islam. Nak tunjuk pandai pulak.

Dalam kenyataan dia hari ini, Si Bob Lokman ni kata dia rela dipenjarakan sekiranya JAIS dapat membuktikan dia bersalah.

Katanya, dia bersedia untuk memberikan kerjasama sekiranya JAIS tetap dengan pendirian mereka mahu menangkapnya kerana JAIS mempunyai kuasa tersebut.

Kata dia lagi, dia akan bekerjasama sekiranya ianya melibatkan pihak Polis dan akan mengikut prosedur dan ketetapan mereka.

Walaubagaimana pun, Si Bob Lokman ni tetap tidak akan mengaku bersalah didalam Mahkamah sekiranya perkara tersebut berlaku kelak.

Dia juga turut menjelaskan yang dia tidak akan menggunakan sebarang khidmat peguam kerana tidak mampu membayar mereka.

Ala, dalam erti kata mudahnya, dia nak tunjuk la yang dia pasrah dengan ketentuan yang telah ditetapkan Allah S.W.T dan nak tunjuk yang dia ni bagus.

Kalau dia betul nak bagi kerjasama, kenapa masa JAIS panggil dia untuk memberi keterangan hari tu dia tak datang? 

Sebaliknya, dia tunjukkan sikap Angkuh dan Sombong dia pada ketika itu. Kalau dia bagi kerjasama, JAIS takkan keluarkan waran tangkap ni.

Jadinya, ketentuan ini adalah keputusan yang dia buat sendiri. Kalau betul dia pasrah dengan Ketentuan Allah S.W.T, dia dah pergi ke Pejabat JAIS hari tu.

Tambahan pulak, bila masa JAIS kata nak dakwa dia dimahkamah? JAIS hanya nak ambik keterangan dia berkenaan dengan isu tauliah. Itu sahaja.
“Jabatan kami sedang mencari Bob, kerana beliau dikehendaki membantu siasatan yang membabitkan dirinya. Kami dalam proses mengambil tindakan undang-undang bagi membolehkan Bob hadir di mahkamah (syariah).


“Beliau akan dibebaskan dengan jaminan selepas kenyataannya diambil,” kata Marzuki, Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor.
Yang dia nak tunjuk sombong dia buat apa? Apa yang dia takut sangat nak pergi ke Pejabat JAIS tu dan memberikan keterangan?

Kalau dah tau dia tak buat salah, buat apa dia nak takut? Kenapa dia ketar lutut dan menggelabah tak tentu arah bila tau yang JAIS tengah cari dia?

Kan nampak sangat bodohnya dia biladia buat macam tu? Itulah. Orang suruh belajar tinggi - tinggi. Tapi jangan la sampai bodoh bertingkat - tingkat!!!

No comments:

Post a Comment

Followers