KANTOI!!! FUZIAH THORON SINDIR DR. CHE ROSLI DALAM DEWAN!!!


Makin hari, makin mengarut pulak kita tengok Si Fuziah Thoron ni. Kalau nak perli orang tu, cakap je la depan - depan. Kenapa dia nak main sindir - sindir pulak?

Dah la main celah ikut suka dia. Buat dakwaan pulak yang bukan - bukan dan tak de asas yang kukuh. Main ikut sedap mulut dia je nak bercakap.

Dia hari ni kononnya nak perli Menteri di Kementerian Perindustrian dan Perdagangan Antarabangsa dan mendakwa beliau menjadi Jurucakap kepada syarikat Lynas.

Perkara tersebut dinafikan oleh Datuk Seri Mustapha Muhammad sambil menyifatkan dakwaan tersebut sebagai satu tuduhan berat dan melampau.
"Daripada maklum balas yang diterima, ramai yang mula menerima dan memahami dasar kerajaan menerusi projek ini dan kerajaan akan mempergiatkan lagi proses penerangan ini," katanya ketika membahaskan Rang Undang-Undang Perbekalan 2012 pada sidang Dewan Rakyat semalam, bagi menjawab pertanyaan Fuziah yang telah mencelah perbahasannya.
Dalam masa yang sama, Datu Seri Mustapha juga turut menjelaskan bahawa Kerajaan tidak pernah meluluskan lesen kepada syarikat berkenaan selagi tidak memenuhi spesifikasi.

Malah, Tok Pa juga turut menjelaskan yang Menteri Petroleum dan Perlombongan Australia Barat juga memberi jaminan bahawa tahap radioaktif bahan kilang tersebut rendah.

Kemudian Tok Pa merujuk pulak kenyataan yang telah dibuat oleh Dr. Che Rosli, Ahli Parlimen PAS Hulu Langat mengenai perkara yang sama.

Yang peliknya, kenapa Si Fuziah Thoron tu nak kata Tok Pa jadi Jurucakap kepada syarikat Lynas? Adakah ianya disebabkan Tok Pa pernah turun bagi penerangan kepada rakyat?

Kalau itulah alasan Si Fuziah Thoron ni, maka dia jugak turut menyindir Dr. Che Rosli yang sebelum ni keluar di TV3  sebagai Jurucakap kepada syarikat tersebut.

Tapi kenapa dia tak sebut je benda ni? Kenapa nak main sindir - sindir pulak? Kalau berani, cakap depan - depan la. Apa, takut ke? Kalau takut, tak payah jadi wakil rakyat la!!!

No comments:

Post a Comment

Followers