SI BIAWAK TERKEJUT BERUK, GAJI DIA NAK KENA POTONG!!!


Halamak!!! Orang sekarang ni sibuk nak main potong - potong gaji la pulak. Dengar kata, esok diorang nak bahaskan usul untuk potong gaji PM.

Kononnya, usul tu dibangkitkan ekoran daripada beberapa kepincangan dan dan masalah yang timbul sejak menjawat jawatan tersebut.

Dan orang yang memfailkan usul tersebut, Si Tian Chuak kata, usul tersebut merupakan satu peringatan kepada PM agar dia menjalankan tugas dan tanggungjawab dengan baik.

Apa, yang puak - puak Pakatan Pembangkang tu buat kerja diorang bagus sangat ke sampai kantoi banyak kali tak datang ke sidang Dewan?

Adakah diorang layak untuk mengambil gaji yang dikatakan datang dari duit cukai rakyat tu kalau diorang tak buat kerja yang diamanahkan kepada mereka?

Tidak wajarkah gaji mereka juga dipotong agar menjadi satu peringatan kepada mereka supaya menjalankan tugas dengan lebih baik?

Semut dah banyak kali ulang. Kalau ye pun nak buat satu - satu benda tu, jangan la Retorik. Jangan setakat nampak nyamuk di seberang laut. 

Diri sendiri jadi bangkai diorang buat - buat tak tahu aje ke? Dan perkara itulah yang akan turut menimpa Si Biawak Guan Eng di Penang gara - gara dia tak buat kerja dengan baik.

Jika BN mempunyai caranya, kegagalan Ketua Menteri Pulau Pinang menyelesaikan masalah sekitar kawasan letak kereta di kaki Bukit Bendera akan menyaksikan gajinya dipotong sebanyak RM5.
Ketua biro pendidikan dan latihan Gerakan, Rowena Yam (kanan) berkata daripada mencari jalan penyelesaian, Lim Guan Eng terus menyalahkan kerajaan persekutuan, yang telah memperuntukkan dana RM5 juta untuk projek itu sebelum 2008.
"Bagaimanapun, kita semua tahu bahawa pelaksanaan dan kelulusan pelan bangunan telah dilakukan pada tahun 2008 (selepas Pakatan Rakyat menang di negeri itu)," kata Yam pada satu sidang akhbar di bangunan Dewan Undangan Negeri hari ini.
Lim yang juga ADUN Air Putih, di mana kawasan tempat letak kereta itu terletak juga mempengerusikan Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC), yang mengendalikan projek itu.
Oleh itu, jika boleh, katanya BN mahu mengemukakan usul supaya RM1 ditolak dari setiap tiga sumber Lim gaji itu kerana  ketidakupayaan beliau menyelesaikan masalah berkenaan.
Menurut Yam, tambahan RM1 akan dipotong daripada gaji Lim kerana 'pembohongan' dalam jawapannya berhubung kawasan letak kereta itu dan RM1 lagi jika beliau gagal mencari penyelesaian kepada masalah berkenaan dengan segera.
Yam juga mendakwa penduduk tempatan mengadu mengenai tempat letak kereta haram, khususnya ketika hari perayaan kerana kawasan itu popular dengan pelancong.
Nasib baik la setakat RM5 ringgit je yang nak dipotong. Kalau diikutkan, lebih daripada itu kena potong. Dah la makan dua - dua pihak, tapi kerja satu hapah pun dia tak buat. Macam Sial!!!

No comments:

Post a Comment

Followers