BUKTI PAKATAN MAHU MAHASISWA JADI LEMBU MEREKA!!!


Rasanya semua orang ingat lagi. Salah satu sepanduk yang dinaikkan oleh Mahasiswa yang berdemo untuk Aziz Bari dulu menuntut agar Universiti tidak dibabitkan dengan Politik.

Kononnya, diorang ni nak Universiti menjadi medan yang bebas Politik dan Mahasiswanay tidak terheret dalam kancah Politik semasa.

Dan seperti yang semua orang tahu, demo tersebut turut disertai oleh puak - puak Pakatan Pembangkang tu sendiri. (Walaupun diluarnya, ada Pak Timbalan Menteri tu kan).

Tetapi, apa yang berlaku semalam menjelaskan bahawa Pakatan Pembangkang ni hanya nak Mahasiswa ni jadi Lembu - Lembu diorang sahaja.

Kalau jadi kader kepada Kerajaan Barisan Nasional, diorang tak bagi. Tapi kalau jadi Kader diorang boleh. Tak timbul pulak sebarang masalah.

Dan keputusan mahkamah semalam yang membatalkan hukuman terhadap 4 orang Mahasiswa membuktikan ianya benar. Mereka turun menyokong Pembangkang.

Jadi, persoalannya, siapa yang memPolitikkan Universiti dan juga pelajar - pelajarnya kalau bukan puak - puak Pakatan Pembangkang tu sendiri? 

Diorang yang buat, kenapa nak tuduh orang lain pulak? Macam orang dah berak tengah jalan, tapi tak mengaku itu taik dia. Itulah perangai puak - puak Haramjadah ni.

Maka sebab itu la diorang beria - ia sangat nak menghapuskan sistem AUKU ni dan buat janji mengatakan diorang akan mansuhkan perkara tersebut kalau memerintah.

Mungkin diorang lupa. Orang yang mula - mula mencetuskan sistem AUKU ni ialah Si Ketua Penipu tu sendiri. Nak pulak bila dia jadi Menteri Pelajaran.

Sebelum tu, dalam Rusuhan yang dia buat di Universiti Malaya sekitar tahun 1970-an, dia pernah mendesak Kerajaan memansuhkan sistem tersebut.

Sebaliknya, bila dia jadi Menteri Pelajaran, dia pulak yang memperketatkan sistem tersebut dan diguna-pakai sehingga hari ini. Kenapa dia tak mansuhkan?

Kenapa masa dia jadi Menteri Pelajaran, malah sebagai Timbalan Perdana Menteri dia tak buat apa yang dijanjikannya?

Ini satu lagi bukti jelas yang Pakatan Pembangkang tu memang suka menggunakan dan melaksanakan dasar Hipokrit dalam semua benda yang mereka lakukan. 

Dalam bahasa agamanya, diorang ni terdiri daripada golongan orang - orang Munafik yang sejati. Hari ni cakap lain, esok cakap lain pulak. 

No comments:

Post a Comment

Followers