KENYATAAN YANG BUAT KHALID GEREJA MENYIRAP!!!


Lepas baca kenyataan dibawah ni, dengar kata Si Khalid Gereja ni merah mata dia. Maklum la, musuh ketat dia ni cukup berani.

Nak harapkan dia keluarkan kenyataan macam ni? Jangan harap la.Orang gila kuasa macam dia ni mana nak hilang sokongan. Sampaikan sanggup tunjuk dan sujud pada kaki DAPigs!!! 

Punya gila nak dapatkan sokongan. Nak harapkan dia tegakkan syiar Islam? Sampai kucing bertanduk pun belum tentu lagi!!!

KUALA LUMPUR, 29 Okt — Exco Selangor Datuk Dr Hasan Ali tidak pernah risau mengenai masalah kehilangan sokongan dalam PAS ekoran beberapa tindakannya yang dikatakan berlawanan dengan parti hingga menyebabkan beliau dikritik pimpinan dan rakan seperjuangan yang lain.
Tindakan yang dimaksudkan termasuk kehadiran dan penglibatannya dalam Himpunan Sejuta Umat (Himpun) yang berlangsung di Stadium Shah Alam Sabtu lalu bagi membincangkan isu gejala pemurtadan.
Hasan (gambar), bekas Pesuruhjaya PAS Selangor berkata apa yang paling penting baginya adalah segala tindak tanduknya itu dilakukan dengan kesedaran dan rasa penuh tanggungjawab menunaikan amanah Allah.
“Itu yang lebih penting bagi saya, bukannya pangkat, populariti dan kekayaan.
“Bukan saya tak sayang parti tetapi di tahap tertentu dalam perjuangan, parti pun perlu letak ke tepi demi melaksanakan tanggungjawab kepada Allah s.w.t,” kata Hasan yang memegang portfolio agama dipetik Sinar Harian hari ini.
Mengenai Himpun, tegas Hasan, beliau hadir kerana menganggap perhimpunan seperti itu sangat mustahak dan selari dengan perjuangannya menegakkan akidah.
“Ini semata-mata mengenai akidah, tiada kena mengena dengan sebarang parti politik,” katanya.
Hasan berkata, seruan untuk beliau menyelamatkan akidah umat Islam adalah daripada perintah Allah manakala arahan yang melarangnya menghadiri perhimpunan itu daripada sesama manusia.

No comments:

Post a Comment

Followers