PUNAISIHAT KEWANGAN SELANGOR DIBALUN TPM!!!


Haduyai!!! Apa la nasib Si Ketua Penipu yang juga merangkap Punaisihat Kewangan Negeri Selangor ni ye. Apa yang dia cakap sekarang semua memperlihatkan kebodohan dia je.

Hari tu dia mempertikaikan mengenai pembentangan Bajet. Konon, katanya bajet tu tak bagus dari segi perlaksanaan. Dalam masa yang sama, dia kata Bajet tu Bajet Ciplak.

Kalau dah ciplak, maknanya bajet dia buat pun tak bagus jugak la dari segi perlaksanaan. Kan dah kantoi memperbodohkan diri dia sendiri?

Kali ni, dia terkantoi lagi bila terus mempertikaikan tentang Laporan Audit Negara yang didedahkan kepada sidang Parlimen baru - baru ni.

Puas dicanang dalam blog - blog serta portal puak - puak Pakatan Pembangkang tu mengatakan yang laporan tersebut membuktikan kegagalan Kerajaan BN.

Tapi dalam amsa yang sama, dalam laporan tu jugak mendedahkan ketirisan dalam perbelanjaan Kerajaan Negeri dibawah Pakatan Pembangkang.

Jadi kalau mereka kata yang keseluruhan laporan tu membuktikan sebagai satu Kegagalan, bermakna Kerajaan Negeri dibawah pemerintahan mereka juga turut GAGAL!!!

Itu yang dijelaskan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin apabila diminta mengulas kenyataan Si Ketua Penipu tu di Lumut.

LUMUT 27 Okt. - Tan Sri Muhyiddin Yassin menempelak Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mendakwa kononnya Laporan Ketua Audit Negara 2011 yang diumumkan baru-baru ini adalah gambaran kegagalan program transformasi yang dilaksanakan kerajaan.
Timbalan Perdana Menteri menegaskan, sebagai pemimpin yang pernah menerajui agensi serta kementerian ketika berada dalam kerajaan, Anwar sepatutnya mengetahui matlamat laporan tersebut dibuat.
Malah katanya, laporan itu bukan sahaja menyentuh agensi, kementerian atau kerajaan negeri di bawah Barisan Nasional (BN), tetapi turut merangkumi teguran-teguran ke atas pentadbiran negeri yang dikuasai pakatan pembangkang.
''Laporan mencakupi semua kementerian, agensi dan kerajaan negeri, tidak terkecuali negeri di bawah pembangkang kerana ada juga perkara-perkara yang mereka perlu jawab.
Sampai hari ni, pihak Kerajaan Negeri yang diperintah oleh Pakatan Pembangkang tu tak dapat nak jelaskan mengenai perkara tersebut.

Sebagai contoh Selangor. Menteri Besar Badutnya masih lagi mengelak untuk menjelaskan ke mana perginya dana sebanyak RM55juta kepada rakyat.

Si Khalid Gagap tu juga masih GAGAL menjelaskan mengenai kerugian yang ditanggung oleh KDESB milik Kerajaan Negeri.

Jadi, ucapan ribuan terima kasih diucapkan kepada Si Punaisihat Kerajaan Negeri Selangor kerana membangkitkan perkara tersebut. Tahniah kerana dia dah memalukan diri dia sendiri!!!

No comments:

Post a Comment

Followers