DAPigs SAJA CARI PASAL DENGAN PAS, SAMAD SAID BISU KE???


Ini satu lagi perangai musibat puak - puak DAPigs yang memang macam cibai ni. Dah sah diorang ni munafik yang memang suka cari pasal.

Hari tu, puak - puak Pakatan Pembangkang tu jugak yang nak menghapuskan PPSMI. Kononnya, kata diorang ianya hanya meminggirkan Bahasa Malaysia.

Tapi, Si Tony Puaka celaka ni nampak gayanya sengaja nak membangkitkan perkara itu semula. Dia desak pulak Kerajaan kekalkan PPSMI.
KUALA LUMPUR, 30 Okt — Kementerian Pelajaran perlu lebih fleksibel dan wajar memberi ospyen untuk belajar  matematik dan sains dalam bahasa Inggeris, kata DAP sambil menegaskan dasar sedemikian akan membolehkan Malaysia mengekalkan bakat-bakat terbaik dalam negara.
Parti pembangkang itu melahirkan pendirian menyokong pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan yang terus mendesak kerajaan agar mengekalkan dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik Dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) dengan memberi opsyen kepada para pelajar.
“Prinsip paling penting yang Kementerian Pelajaran harus terima pakai ialah pelajar-pelajar yang cerdik tidak harus ketinggalan di belakang hanya kerana ada pelajar yang lemah dalam akademik,” kata Setiausaha Publisiti DAP Tony Pua (gambar) dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.
“Kedua, dan yang paling penting ialah usaha perlu diambil untuk memastikan sekolah-sekolah berupaya untuk melahirkan modal insan terbaik bagi Malaysia ketika kita sedang berusaha menjadi sebahagian daripada ekonomi berasaskan pengetahuan dalam muncul sebagai negara berpendapatan tinggi,” kata Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara ini.
Sekarang, mana perginya A. Samad Said yang dulu beria - ia menentang perlaksanaan PPSMI ni? Mana perginya suara puak - puak PAS yang mengutuk Kerajaan dulu?

Kenapa diorang diam apabila DAPigs sengaja membangkitkan semula isu PPSMI ni? Kenapa diorang tak tentang DAPigs? Dah bisu ke masing - masing?

Kalau dengan Kerajaan Barisan Nasional, bukan main lantang lagi diorang tentang. Tapi, dengan DAPigs, masing - masing ketar kepala lutut.

Nampak sangat diorang ni akur dan sanggup bersujud pada kaki DAPigs. Apa yang DAPigs buat, diorang tak berani nak bantah. Pejuang konon, Ceit!!! Pigidah!!!

No comments:

Post a Comment

Followers