FUZIAH 'REAKTOR' SAMAN AHLI PARLIMEN PAS???




Macam Kembar Pun Ada Jugak!!!
Masih tak dapat duduk diam lagi rupanya Si Ahli Parlimen Kuantan ni dalam isu pembinaan kilang Lynas ni selepas pendedahan yang dibuat sebelum ini.

Mungkin sebab dia dah panas punggung dibalun dek Ahli Parlimen PAS Hulu Langat mengenai pembohongan dan penyelewengan fakta, maka sebab itu la dia macam cacing sekarang ni.

Katanya, Si Fuziah 'Reaktor' ni dah hantar Notis permohonan maaf kepada pihak TV3 dan juga Karam Singh Walia yang mendedahkan perkara tersebut kepada seluruh dunia.

Ahli Parlimen Kuantan Fuziah Saleh menuntut permohonan maaf dari TV3, wartawannya dan seorang ahli politik yang didakwa memburukkannya dalam siaran berita berhubung pusat pemprosesan nadir bumi Lynas Advanced Material Plant (Lamp) di Gebeng, Kuantan.
Peguam Fuziah menghantar tiga notis tuntutan itu semalam dengan menamakan wartawan alam sekitar Karam Singh Walia dan TV3 sebagai responden pertama dan kedua, sementara dua lagi surat dialamatkan kepada Ketua MCA Kuantan Datuk Ti Lian Ker. 
Dalam surat yang dialamatkan kepada Karam dan TV3, Fuziah mahu penarikan balik dibuat terhadap beberapa siri siaran berita itu yang disiarkan antara 28 Jun dan 30 Jun serta pada 24 Ogos lalu, yang mana beliau mendakwa ia "tidak benar dan kandungannya dilihat untuk memburukkan" Fuziah.
Beliau yang juga naib presiden PKR menuntut Tv3 agar tidak berterusan menyiarkan siaran berita itu pada masa akan datang dan membuat permohonan maaf berdasarkan syarat yang telah disahkan oleh peguamnya.
Apa yang peliknya, kenapa Si Fuziah ni nak saman Tv3 dan Karam Singh Walia pulak sedangkan bukan diorang yang buat pendedahan tersebut?

Sepatutnya, Si Fuziah 'Reaktor' ni saman mereka yang memberi kenyataan didalam laporan yang dibuat oleh Karam Singh tu sahaja.

Kenapa Fuziah tak saman Dr. Che Rosli dan juga Dr. Ahmad Termizi Ramli yang membuat pendedahn dan menyebut bahawa dia jelas telah menyelewengkan fakta?

Cuba baca dan dengar semula keterangan yang diberikan oleh kedua - dua orang pakar tersebut. Memang jelas mereka ada menyebut nama Fuziah.

Dah memang jelas yang Si Fuziah ni sebenarnya kantoi secara besar - besaran dan dia jugak dah tersalah menyalahkan orang dalam isu kilang Lynas ni.

Pekung dah berbau la Fuziah oi!!! Tak payah la nak beria - ia cuba nak tutup bangkai gajah dengan daun pisang. Buat mengabihkan masa je. Semua orang dah tau yang awak tu penipu. Nama parti pun Parti Kencing Rakyat. Apa lagi yang awak mampu buat!!!

No comments:

Post a Comment

Followers