AKHBAR HAIRAN SELANGORKINI BERTARAF LONGKANG!!!


Hehehe... Memang itu je taraf akhbar 'hairan' Selangorkini yang dibentuk oleh Kerajaan PKR Selangor ni. Isi kandungan pun entah apa - apa.

Tu pun nasib naik la diorang letak surat khabar tu atas gril dan tak dihumban terus ke dalam longkang. Kira nasib baik je dia basah dan tak dibakar dek orang Kajang.

Yang paling menarik sekali ialah orang luar pulak yang pelik bila tengok surat khabar 'hairan' tu tidak dihiraukan lansung oleh kariah Masjid berkenaan.

ReJaM© benar-benar terkejut melihat selonggok akhbar Selangor Kini dibuang di longkang masjid tersebut berdekatan dengan sebuah paip air tempat mengambil air sembahyang dan boleh dilihat dengan jelas oleh jemaah yang hadir.
Kononnya,  Si Milo Sotong ni membuat dakwaan bahawa tindakan tersebut adalah satu tindakan khianat oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

Uik!!! Si Milo Sotong ni nak salahkan pihak Masjid nampak gayanya keran dah tentu la orang Masjid tu yang buat. Kalau tidak, siapa lagi?

Takkan ada orang luar pulak yang nak buat kerja tu? Jadi, dia nak salahkan orang Masjid tu ke sebagai tidak bertanggungjawab?

Fuh!!! Kalau kena surat khabar diorang, kata perbuatan tidak bertanggungjawab dan sebagainya. Kalau diorang hina Utusan, kira bertanggungjawab sangat la ye?

Diorang tak sedar yang rakyat dah meluat tengok surat khabar 'hairan' terbitan Kerajaan PKR Selangor tu sebenarnya.

Tiap kali nampak surat khabar tu, terbayang depan mata berapa juta duit rakyat dah hangus dan pihak tertentu je yang dapat mengaut keuntungan.

Kalau tak percaya, pergi siasat. Tengok berapa banyak kilang pencetakkan dapat daripada menghasilkan akhbar tersebut dan siapa Tuan punya syarikat tersebut kalau bukan kroni - kroni diorang jugak. Negeri Berkebajikan konon. Ceit!!! Pigidah!!!

Ps: Entah - entah, dia sendiri yang buat kot? Mana tau. Baling batu sampai pecah cermin kereta sendiri pun diorang berani buat, inikan pulak sekadar nak basahkan surat khabar.

No comments:

Post a Comment

Followers