SAH DAPigs TAMAK, PKR BEREBUT KERUSI!!!


Yahoo!!! Caya lah!!! Puak - puak Pakatan Pembangkang ni sekali lagi berjaya membuktikan diri diorang memang tolol dan bengap.

Kata semua benda boleh dibincang dan hubungan sesama diorang ni 'Anjal' macam getah kononnya. Tapi bila tiba bab pembahagian kerusi, masing - masing tamak.

Kalau dulu di Sarawak dimana DAPigs pernah mintak untuk bertanding lebih banyak kerusi. Tapi PKR tak bagi. Bila umum keputusan, DAPigs menang banyak, PKR jauh kena tinggal.

Terbukti, orang Sarawak bukan suka sangat dengan PKR ni. Maklum la, Parti Kencing Rakyat. Sebab itu la rakyat Sarawak ni tolak.

Kali ni ianya berlaku pulak di Pulau Pinang bila DAPigs mintak kerusi PKR untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Ahli Jawatankuasa DAP negeri, Zulkifli Mohd Noor diingatkan supaya tidak ‘besar kepala’ dengan meminta PKR, memulangkan satu kerusi Parlimen dan lima kerusi Dewan Undangan Negeri kepada DAP pada pilihan raya umum ini. 
Ketua Penerangan PKR Pulau Pinang, Johari Kassim berkata, DAP sudah mempunyai 19 kerusi di negeri ini dan Zulkifli tidak sepatutnya menuntut lagi kerusi untuk diberikan kepada calon Melayu DAP yang dikatakan, mampu menarik pengundi Melayu. 
Johari berkata, Zulkifli perlu meminta kerusi sedia ada daripada DAP untuk meletakkan calon Melayu. 
Menurutnya, Zulkifli yang boleh dianggap senior dalam politik, seharusnya memahami prinsip Pakatan Rakyat (PR) yang mengamalkan perkongsian kuasa dan bukan membolot semua kerusi untuk DAP. 
“DAP perlu sedar kerana sebelum ini, mereka langsung tidak mendapat perhatian pengundi Melayu, namun selepas parti itu bergabung bersama PKR dan Pas, barulah pengundi Melayu percaya kepadanya. 
“Mereka sudah ada 19 kerusi, tapi sekarang, dia minta lagi dari PKR untuk DAP meletakkan calon Melayu. Kalau dia nak bertanding, dia perlu minta kerusi dari DAP sendiri," katanya kepada Sinar Harian di sini semalam. 
Sementara itu, Zulkifli ketika dihubungi enggan mengulas mengenai perkara itu kerana diarahkan tidak memberi kenyataan media. 
“Biar kita sambut Aidilfitri dahulu dan saya akan ulas perkara ini selepas raya,” katanya. 
Seorang pemimpin DAP Pulau Pinang meminta sekutunya, PKR untuk mengorbankan beberapa kerusi bagi memberi laluan kepada calon Melayu dari DAP untuk bertanding. 
Pendek ceritanya mudah je. Puak - puak Pakatan Pembangkang ni memang tamak dan suka berebut kerusi. Kerana apa? Sebab diorang gila kuasa. Itu je yang sebenarnya.

Masing - masing nak berkuasa. Maka sebab itu lah diorang sanggup buat apa saja. Nak kata diorang memperjuangkan rakyat? Jangan harap la.

Yang mana jadi wakil rakyat sekarang pun tak terbuat kerja dikawasan masing - masing. Inikan pulak yang mana belum jadi wakil rakyat. 

Perjuangan untuk rakyat menda kejadahnya kalau macam tu? Yang diorang tau, buat kecoh sana sini. Lepas tu menipu rakyat. Itu je yang diorang pandai!!!

No comments:

Post a Comment

Followers