PKR NI, KALAU TAK MENIPU, DIA HINA SULTAN!!!


Memang itu je la kerja puak - puak Parti Kencing Rakyat ni. Diorang bukan ada kerja lain yang lebih berfaedah pun yang nak dibuat.

Nak suruh diorang jaga kebajikan rakyat? Jangan harap la. Lagi dia tipu rakyat lagi ada. Itu yang jadi pada Si Fuziah 'Reaktor' baru - baru ni.

Ada sorang tu pulak, sampai lari membawak diri ke tempat orang. tempat dia sendiri dia biarkan begitu sahaja tanpa sebarang pembelaan.

Nak harapkan Anak Si Ketua Penipu tu buat kerja? Lagi la macam haram. Satu hapah pun dia tak tau buat. Semua benda nak harapkan orang je.

Tapi sibuk sangat nak jadi wakil rakyat. Buat kerja semua tak reti. Asyik nak menipu je kerja diorang ni tak sudah - sudah.

Kalau tak menipu rakyat, diorang buat fitnah. Dan yang paling teruk, dia mempertikaikan kuasa Sultan secara membabi buta serta buat dakwaan yang bukan - bukan.

Itu ke jenis pemimpin yang kita nak menerajui Negara dimasa akan datang? Bangga sangat la diorang dengan bekas - bekas pelajar Universiti Al - Juburi ni ye. 

Jadi tak pelik la bila mahkamah tolak permohonan ADUN Sri Muda untuk mengenepikan tuduhan ke atas dirinya semalam. 

Tapi nak buat macam mana kalau dah perangai masing - masing macam sial!!! Padan Sangat La Dengan Muka Dia!!!

Permohonan Adun Sri Muda PKR untuk mengenepikan pertuduhan terhadapnya di tolak oleh mahkamah. Dengan ini pertuduhan keatasnya di bawah seksyen 4 (1) (c) Akta Hasutan 1948  adalah kekal. Jika sabit kesalahan, beliau boleh dikenakan hukuman di bawah Seksyen 4 (1) akta sama yang membawa hukuman penjara tiga tahun atau denda RM 5,000 atau kedua-duanya sekali. 

Shuhaimi Shafie cuba berlagak menjadi adiwira semasa pindaan kepada Undang-undang Tubuh Negeri Selangor dalam isu perlantikan Ketua Setiausaha Negeri dengan menulis sebuah artikel yang begitu biadap bersifat hasutan terhadap baginda Sultan Selangor.

No comments:

Post a Comment

Followers