NURUL IZZAH MENYESAL GAGAL DALAM SUBJEK SAINS!!!


Memang itulah perasaan yang melanda Si Nurul Izzah ni. Dia tentu menyesal kerana dia tak lulus dalam matapelajaran sains masa sekolah dulu.

Ini semua sebab Papa dia jugak yang beria - ia nak dia jadi ahli Politik dan wakil rakyat sedangkan Anak Kecil Si Ketua Penipu ni buat kerja pun tak reti.

Dia bukan tahu nak menjaga kebajikan atau prihatin terhadap rakyat ditempatnya. Yang dia tau buat hanyalah mengkritik tanpa ada alasan yang kukuh.

Semua dakwaan yang dibuat hanya berdasarkan kepada analisa dia yang pakai kepala lutut tu saja. Itu pun ada hati nak mempertikaikan pendedahan yang dibuat oleh pakar.

PETALING JAYA: Ahli Parlimen Lembah Pantai dan Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar tampil memberi sokongan dan mempertahankan perjuangan rakan sejawatnya, Fuziah Salleh dalam isu pembinaan kilang memproses nadir bumi (rare earth) di Gebeng, dekat Kuantan.
Nurul mengecam tindakan tidak bermoral Barisan Nasional (BN) memperalatkan TV3 milik Umno untuk memperlekeh usaha , Fuziah yang juga Ahli Parlimen Kuantan dan Naib Presiden PKR itu dan Gerakan Anti-Lynas menentang projek Lynas Advanced Material Plant (LAMP) sebagai satu usaha yang terdesak.
“BN menjalankan dakyahnya dengan berselindung disebalik dua pakar nuklear yang memusingkan fakta dan menyelewengkan matlamat dan tujuan gerakan anti-Lynas untuk memenuhi kepentingan politik mereka,” ujar Nurul dalam satu kenyataan medianya.
Dia tak boleh terima bahawa pendedahan yang dibuat oleh dua orang saintis pakar itu adalah perkara sebenar yang berlandaskan kepakaran mereka dalam bidang tersebut.

Orang Barisan Nasional tak suruh pun diorang buat pendedahan tu. tetapi sebaliknya, diorang rasa perlu sebab isu itu sengaja di Politikkan oleh puak - puak PKR.

Nampak sangat la puak - puak PKR ni dah semakin terdesak apabila pekung Si Fuziah 'Reaktor' tu dah didedahkan oleh Ahli Parlimen PAS Hulu Langat tu.

Dan dah sah la puak - puak Pakatan Pembangkang ni memang jenis orang yang tak boleh terima Kebenaran malah diorang sendiri menolaknya.

Kalau kebenaran itu berpihak kepada diorang, lain pulak ceritanya. Beria - ia pulak diorang sokong. Itu yang diorang namakan sebagai Keadilan? Keadilan Kepala Tengkorak Dia!!!

Maka sebab itu la Si Nurul Izzah ni terpaksa tampil untuk menyatakan sokongan terhadap Fuziah kerana kredibiliti mereka di Pahang sudah semakin luntur.

Itulah bahananya bila kuat sangat menipu. Lulus Universiti Al - Juburi pun setakat main ikut pintu belakang je. Ada hati nak berhujah dengan Pakar Nuklear konon.

Sedar la diri tu sikit. Awak tu buat kerja pun tak reti. Baik balik rumah, duduk diam - diam, jaga suami dan anak - anak lagi baik daripada sibuk - sibuk nak masuk campur urusan orang lain!!! Nanti malu dapat, sakit pun dapat Baru Padan Muka!!!

No comments:

Post a Comment

Followers